7. nap: Once upon a December - Volt egyszer egy december

Tört is, szakadt is, ki is csúsztam két és fél órával a mai (most már tegnapi) napból, de itt a beígért történet. Jó olvasást!

Cím: Once upon a December – Volt egyszer egy december

Csapat: Past

Kulcs: közös feladat, fagyasztó átok

Figyelmeztetések: AU, OOC szereplők, fluff (az olvasók heveny cukorbetegségre számíthatnak mellékhatásként), néhol káosz és logikai bukfenc

Korhatár: 12

A mű rövid tartalma: Angliában jelenleg csak egy metamorfmágus található, aki pedig nem más, mint Nymphadora Tonks. Eme különleges képességének köszönhetően bajba keveredik, s Dumbledore Remust kéri meg, hogy Tonks segítségére siessen, ebből azonban nem várt következmény alakul ki.

Megjegyzés: A történet címét egy daltól kölcsönöztem (az Anasztázia musicalben szerepelt), de a kettőnek szinte semmi köze nincs egymáshoz. Az eredeti fordítása nem tetszett, így az saját kreálmány, szóval nagy valószínűséggel nem pontosan ugyan azt jelenti a kettő. Illetve köszönöm egyik kedves versenyzőtársamnak, hogy segített megírni az ismertetőt.

12 megjegyzés:

  1. Kulcsok: 10/3 Sokkal inkább a közös feladatra fektetted a hangsúlyt, mintsem az átokra, amit csak egyszer használtál fel, akkor viszont elég jól. A feladat lehetett volna sokkal összetettebb, vagy még jobban kifejtett, nem csak egy ilyen egyszerű magyarázattal, mint amit mi most megkaptunk. Oké, kell Voldemortnak, mert metamorfmágusi képessége miatt jól tud alakot váltani. Ez mind szép és jó, de egyszerű bűbájokkal vagy százfűléfőzettel is lehetséges. Akkor miért is kell neki Tonks?
    Szereplők: 10/5 A Tekergőket számomra szépen visszaadtad. Sirius és James jjól elbaromkodtak, míg Remus megpróbált mellettük komoly maradni, ahogy ez már lenni szokott. Persze azért ő is beszáll a mókába. Mikor az elején a folyosón sétál, és visszajönnek az emlékei, az nagyon tetszett. Tonks: szerintem nem igazán lett eltalálva. Nem hiszem, hogy ilyen buta lenne, hogy csak így belesétál egy csapdába, illetve így csapongana a fiúk között. Remus és Dora részéről is hiányoltam az érzelmeket. Egy-egy ölelésen, elszórt gondolatnál úgy gondolom, több kellett volna. Nagyon hiányoltam olyan részeket, mint mikor Remus mereng azon, hogy Tonks olyan, mint egy angyal. A miértekre egyáltalán nem fektettél hangsúlyt. Miért tetszettek meg egymás? Miért szerettek egymásba? Mennyire komolyan az érzelmeik? Stb. Gondolom, érted, hogy mire gondolok  Dumbledore viszont jól el lett találva. Valamit még nem értek: mikor Remus belép az igazgatói irodába, Andromeda van ott, de a következő bekezdésben pedig Tonks. Vagy mind a ketten ott vannak, csak Dorát nem említed?
    Cselekmény: 10/6 Nehéz megfogalmazni. Nem lett volna rossz történet, ám itt raknom kell egy det. Szóval: nagyon összecsapott. Nem bontod ki szépen a történteket, hanem pár pillanatot bemutatsz, és a végén összejönnek. Olyasmihez tudnám hasonlítani, mind egy félkész kirakós. Már megvan, hogy mi lesz belőle, és nagyon jól néz ki, de még nincs befejezve. Mint már mondtam, az érzelmek leírása hiányzott, és a cselekedeteké is. Hatalmas lukak tátonganak a történetben. Például: James és Sirius hogyhogy előbb visszajött? Miért végeztek előbb. Ezt a fiúk tuti nem intéznék el két mondattal. Élvezhető volt, és kovethető, de lyukas, mint az ementáli sajt. Azt a randit, illetve az előzményeit is sokkal jobban ki kellett volna fejtened. A bál szintén ilyen. Nem értettem, miért megy bele ilyen röviden és gyorsan Remus abba, hogy Tonksra vigyázzon? Egyáltalán, miért kellett rá vigyázni, hisz már nagylány, nem?
    Tetszés: 10/6 Összegezve. Azért adok ennyit, mert habár tetszett, sokkal jobb is lehetett volna. Jól ki volt találva, nem a legjobban lett megírva. A stílussal nincs baj, nem is emlékszem, hogy találtam volna helyesírási hibát. Egyáltalán nem éreztem fluffnak, inkább egy sorrendbe rakott valaminek. Leírások, érzelmek, ezek nagyon hiányoztak az egészből. A hiányuk miatt nem szétesik a szöveg, a részek egymás után vannak hajigálva, de alig függenek össze. Nincs meg bennük az átvezetés, inkább odadobtál egy ----oOo----
    kis elválasztót. Nem baj, én is szoktam használni, egyszer vagy kétszer egy fejezet alatt, nem tíz körül… Nagyon sok volt.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Író!

    Könnyed és aranyos ez a történet, nem volt se túl komor, sem pedig túlzottan cukormázas – mégis vannak vele kapcsolatban pozitív és negatív észrevételeim egyaránt.

    Az első pár képkockát imádtam! Remus, derékig érő hóban, nosztalgiázva, mulattató emlékekkel és némi aggodalommal fűszerezve - tökéletes kezdés volt. :) Később azonban, az igazgató irodájában (hadd jegyezzem meg, hogy a Világbéke jelszó igazán mosolyogtató ^^) kissé keveselltem Andromedát. Ott volt, hallotta, hogy Voldemort vadászik a lányára, s mégsem fakadt ki kétségbeesetten. Tehetett volna pár harcias megjegyzést vagy könyöröghetett volna, hogy vigyázzanak Dorára, de igazából csak tudomásul vette – szóval itt hiányoltam az aggodalmat.

    Dumbledore – metamorfsággal kapcsolatos – magyarázata összezavart. Azt hittem, Voldemort azért akarja megkapni Dorát, mert egyszerűbb egy bábot irányítani, mint megfőzni mondjuk egy százfűléfőzetet. Az igazgató ezzel szemben azt mondta, milyen szörnyű volna, ha a halálfalók bárkinek felvehetnék az alakját... Felteszem a kérdést: úgy gondolod, ha Voldemort rájönne, hogyan működik és hogyan lehet megtanulni a metamorfmágiát, akkor az embereinek nem kéne bíbelődniük semmiféle főzettel? Mert akkor mégis kielégítő indok. ^^''

    A hócsata vicces volt (szegény lealázott James és Sirius – szeretnivalók mindketten ^^), aztán viszont nem értettem, a fiúk miért nem mentek rögtön Dora után, amikor randevúzni akart azzal a fiúval. Vagy ha nem is nézik meg maguknak előre az illetékest, Sirius kikérdezhette volna róla Regulust: mint bátyja, talán lettek volna megfelelő eszközei a vallatáshoz... *Regulus-mániás*

    Remust tökéletesen ábrázoltad: elveszett és tanácstalan volt, amikor a lány közeledett hozzá, és Tőle pont ez a viselkedést várjuk el. :) Viszont furcsa volt, hogy sokallta azt a három év korkülönbséget (tekintve, hogy eredetileg cirka egy évtized van köztük ^^''), illetve hogy Sirius ennyire ellenezte, hogy Dora járjon valakivel. Valahogy ezt a felfogást nem nézem ki belőle. Dora karakterét picit kidolgozatlannak éreztem: egyszer lelkesen letámadja Remust, rámenős és kacér, majd jön egy másik fiú, akinek a gondolatától teljesen feldobódik, s végül mégis kedvenc vérfarkasunk karjaiban köt ki... Mondjuk mindez magyarázható azzal, hogy kamaszlány, és mint ilyen, örül, ha tetszik egy hímegyednek. Ja, még ide tartozik, hogy örültem, hogy nem túloztad el Dora ügyetlenségét. :)
    Talán különös, de Dumbledore lett itt a kedvencem: huncut és ravasz, mint mindig. :)

    A kulcsokkal kapcsolatban: az átkot jól megoldottad, de a közös feladatot nem éreztem jelenlevőnek. Remusnak vigyáznia kellett Dorára, de ettől még szerintem ez csak Remus feladata volt. (Nem tudom, mennyire vagyok érthető. ^^'')

    (Még egy megjegyzés zárójelben: tudom, AU, én meg szőrszálhasogató vagyok, de a lányok felmehetnek a fiúkhoz bármikor. ^^'')

    Pontozok:

    Kulcsok: 6
    Szereplők: 8
    Cselekmény: 8
    Tetszés: 9

    Puszi,
    Miss Kuszaság

    VálaszTörlés
  3. Kedves Író!

    Tényleg AU és tényleg OOC, bár én nem kaptam tőle cukorbetegséget. Könnyed kis írás ez, mint egy kis sanzon a sok veretes ária között.

    Kulcsok felhasználása: 9.
    Fagyasztó átok rendben volt, bár sejthető volt előre, hogy mire készül a srác. (Regulust meg imádjuk :(( fúj)
    A közös feladat a díszítés volt ugye?
    Kissé elsikkadt a végére, lehetett volna egy kicsivel több leírás róla.

    Szereplők: 9.
    Az első puszit nem értem, hogy miért kapta Remus. Már szerette Dora? Vagy ő ilyen kis közvetlen?
    Dumbledore, Remus, Sirius nem volt OOC, teljesen megfeleltek a róluk általánosan tartott szerepüknek.

    Cselekmény: 8.
    Hát igen, logikai bukfenc, ugri-bugri az volt, kérem alássan...
    Picit lehetett volna hosszabban, picit kifejtősebben is.

    Tetszés: 7.
    Főleg az előzőekben említettek miatt, meg azért mert túl sok a banális jelenet benne. Kezdve Sirius állandó raplijával, Dumbledore örökös kerítőségével (mondom én, aki szintén így használta fel őt...
    Azt meg nem értem, hogy mikor és hogyan derül ki, hogy Dora mióta, miért szerelmes Remusba?

    Nekem picit a lelki szöszölés, leírások hiányoztak.
    De azért gratulálok, jól megoldottad a feladatodat!

    Köszönöm, hogy olvashattam:
    Mariann,
    Kritika Klub tag (Megtalálsz minket a Merengő fórumán.)

    VálaszTörlés
  4. Szia! :)

    Kulcs: 5 pont. Itt is lefeleztem a tízet, mint az egyik előző történetben. Az átokkal minden stimmelt, a közös feladat elsikkadt a cselekményben. Feladatnak feladat volt, de én valami jóval küldetésszerűbb dologra számítottam.

    Szereplők: 9 pont. Tonks kis hebrencs volt, én azt hittem, 12-13 éves, ezzel szemben idősebb. Remus, Sirius és James tetszettek, Dumbledore is megfelelő volt. :)

    Cselekmény: 7 pont. Hűha, hát... az előttem szólók tulajdonképpen elmondták már. A stílus nem rossz, de összecsaptad, nem dolgoztad ki eléggé, sok logikátlanságot hagytál, amit ugyan megjegyeztél, mint figyelmeztetést, de attól még figyelembe kell vennem a pontozás során. Sok helyen nem ártott volna magyarázatokat adni - és igen, a lányok felmehetnek a fiúkhoz, Hermione is mindig felment, fordítva nem lehetséges, mert az alapítók a fiúkban kevésbé bíztak, mint a lányokban (ez mintha még említve is lenne a könyvekben). Könnyed volt, de egy kicsit túl egyszerű és lukacsos, remélem, a kihívás után kiegészítgeted, mert egyébként nagyon kedves történet :) (amúgy pont azért nem volt fluff szerintem, mert a csöpögős, habos-babos érzelmeket egy az egyben kihagytad).

    Tetszés: 8 pont. A hiányossága ellenére is jól szórakoztam rajta, de még jobb lett volna, ha egy kifejtettebb történetet hozol :) Pár dolgot most mégis muszáj voltam kijegyezni magamnak, mert annnnnnnyira találóak és jópofák voltak, hogy nagyon :"D "- Miért? Miért engedted, hogy elcsavarja a fejed? Miért, Holdsáp, MIÉRT? – ragadta meg Sirius a barna hajú ingét, majd kissé őrültnek ható arckifejezéssel rázni kezdte a férfit." "...pattant fel Sirius, majd elkezdett körbe-körbe járkálni az asztal körül. Régen is ennyire hiperaktív volt?" - Ez a két legkedvesebb mondatom, nagyon jól eltaláltad vele Siriust :) Szerettem.

    Gratulálok a történethez, köszönöm, hogy olvashattam, és sok szép pontot kívánok neked :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. Szia!
      Köszönöm, tudom, hogy közös feladat felhasználása nem lett az igazi, de abban a pillanatban ez tűnt a legjobb ötletnek.
      Őszintén mondom, meglepődtem a pontjaidon, eredetileg 1-es 2-es pontokra számítottam. Tonksot én mindig is ilyen hebrencsnek gondoltam, elvégre Sirius az unokatestvére, mégsem lehet teljesen komoly. :D
      Tudom, hogy magyarázat- és érzelemhiányos lett, egyetlenegy magyarázat volt, azzal is csak össze sikerült zavarnom az olvasókat. ^^" Tudom, hogy felmehettek, csak úgy gondolkoztam, hogy lehet, régebben mások voltak a szabályok - visszagondolva már tudom, hogy ez hülyeség volt. Szerintem hagyom majd egy kicsit pihenni, de terveztem kiegészíteni és folytatni is (bár ez utóbbi még egyáltalán nem biztos). Fluffnak az események miatt gondoltam, eléggé felhők felett lebegősek lettek az események.
      Örülök, hogy úgy érzed, sikerült eltalálnom Siriust, ő áll legközelebb a szívemhez, de néha eléggé félresikerül.
      Köszönöm, hogy elolvastad és pontoztál!
      Az író

      Törlés
  5. Kedves Író!

    Ez egy kedves és aranyos történetecske volt, de pont ebből kifolyólag volt olyan érzésem, hogy te nagyon kis fiatalka vagy, ha így képzeled el a szerelmet. Az elején teljesen megkavartál Remus elmélkedésével, elhitetted, hogy már kijárták a Roxfortot, éppen ezért sem értettem az Igazgató tervét. Az időbeli ugrándozás tényleg megvolt, és nem a jó értelemben. "néhol káosz és logikai bukfenc" - nos igen, ez is megvolt, de pont ez lenne az írás lényege, hogy ilyen ne forduljon elő benne, hacsak nem szándékosan. A pontjaim a következők:
    Kulcsok: 6
    Szereplők: 5
    Cselekmény: 5
    Tetszés: 6
    Írj sokat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm, hogy pontoztál!
      Igaz, hogy fiatal vagyok, de egyáltalán nem így "képzelem el" a szerelmet, már volt részem benne, és tudom, hogy a történet még köszönőviszonyban sincs a valósággal. :) Rosszkedvemben ilyenek jönnek ki a tollamból, néha jó érzés elképzelni, milyen lehet egy majdnem gondmentes világ. *általában a föld fölött lebeg néhány méterrel*
      Tudom, hogy elég káoszos volt, épp ezért is írtam ki, mivel az éjszaka közepén írtam félálomban, és már nem volt időm átírni. Örülök, hogy elolvastad, és köszönöm még egyszer, hogy pontoztál.

      Törlés
  6. Szia!

    A cím az nagyon találó és a mű leírása is keveset mondó, érdeklődést felkeltő.

    Kulcsok: Az átokkal minden oké volt, igaz nem cicomáztad túl, de így is épp elég volt, viszont a közös feladatos kulcs, az eléggé lagymatag volt, nem lett semmilyen következménye meg semmi, jó, rendben, cuki volt, de ennyi.

    Szereplők: Dumbledore, James és Sirius jellemei szépen lejöttek az egészből. Dora aranyos kislányossága és ügyetlensége is jól benne volt, viszont Remus annyira nem volt jellemezve, pedig szerintem ő elég fontos lett volna.

    Cselekmény: Nekem tetszett a cselekmény, igaz Dora eléggé naiv volt, hogy bízott Regulus barátjában, de hát ez beletartozott az image-ébe. Bár már az elején, ahogy Dora Remusszal bánt, már ott észlelhető volt, hogy érez iránta valamit, de aztán meg jött a randi és már nem értettem, hogy Dora ennyire közvetlen vagy csak nem akar Remusszal lenni. De voltak benne részek, ahol elég hiányos volt.

    Tetszés: Nagyon aranyos kis történet volt. Nekem a happy end az sokat nyomott a latban, de jobban ki kellett volna fejtened a cselekményt és Remus jellemét is.

    Kulcsok: 6
    Szereplők: 8
    Cselekmény: 8
    Tetszés: 7

    Gratulálok! :D
    puszi: LilyV

    VálaszTörlés
  7. Kedves Író!

    A történeted elején játszódó jelenet nagyon kedvemre való volt. De ebben ki is merül a tetszésem. Az volt az érzésem, hogy a szereplőidet nem sikerült kézben tartanod, és én bármennyire igyekeztem is kívül maradtam az eseményeken.
    Sok sikert a továbbiakban!

    Kulcsok: 6
    Szereplők: 5
    Cselekmény: 5
    Tetszés: 4

    VálaszTörlés
  8. Kedves Író! :)

    A cím nekem nagyon tetszik, jó választás volt. Az alapötlet is jó volt, csak sajnos én éppen ezért többet vártam volna a történetedből.

    Kezdjük a kulcsokkal:

    A közös feladat ugyan megvolt, de nem volt nagy jelentősége. Az átokkal viszont minden oké. Így ez 6 pontot érdemel.

    A szereplők:

    Remus számomra kissé OOC volt, bár az a figyelmeztetésben is szerepelt, ennek ellenére nekem ez nem igazán tetszett. Túlságosan is könnyen megadta magát Dorának. Dorát sikerült jól jellemezned, azzal nem volt gond. Jamest és Siriust is sikerült karakterhűen ábrázolnod, s az igazgatóval is ugyan ez a helyzet.
    7 pont

    A Cselekmény:

    Én ezt az egészet nagyon elkapkodottnak éreztem. Voltak benne jócskán elgépelések, és akadt pár vesszőhiba is. Az események túl gyorsak voltak számomra, legalábbis ami a Remus/Dora kapcsolatot illeti. Meglátták egymást, aztán puff, máris egymásba szeretnek. Ez nem így megy. Valamint Én örültem volna annak, ha egy kicsivel több akciót teszel bele, és nem csak mellékszálként jelenik meg ez a téma. Azt a részt is elkapkodtad szerintem, túlságosan is gyors volt a dolog. A logikai bukfencek is megvoltak, ahogy az a figyelmeztetésben fel is tüntetted. Csöpögősnek viszont egyáltalán nem mondanám. Szerintem aranyos történet volt, de beleélni nem tudtam magam.
    Tehát: 5 pont

    Tetszés

    Összességében ez egy aranyos kis történetecske volt, a vége kifejezetten tetszett, bár jobban örültem volna, ha egy kicsit tovább írod. Kíváncsi lettem volna Sirius és Remus szópárbajára, no meg James reakciójára. :)
    Így: 7 pont

    Köszönöm, hogy olvashattam! :)

    VálaszTörlés
  9. Szia! Sajnos az egyik bíránk, LuSir nem tudott belépni az oldalra, így nekem küldte el a kritikáját. Remélem, nem haragszol, hogy csak most hoztam.

    Kulcsok használata: 9
    Jól felfedezhetőek voltak a kulcsok. Nem kellett sokat keresgélni.
    Szereplők: 7
    Volt változás a karakterek jellemében. Kicsit eltértek a valódiaktól. Ez még nem is olyan nagy gond, de a jövőben nem ár odafigyelni. Okod dolog volt beletenni Siriust és a többieket.
    Cselekmény: 9
    Izgalmasnak találtam és érdekesnek. Nem volt kiszámítható, hogy mi fog következni, vagy kisülni az egészből. A párbeszédek használata is jó volt.
    Tetszés: 9
    Tetszett a fic és szívesen várnám a folytatását. Nem volt jó látni a végén a „VÉGE” szót. Gratulálok!

    VálaszTörlés