8. nap: Kötelék

Szóval, a kihívás megy tovább, viszont lehet, hogy végül 14-nél kevesebb történet fog felkerülni. Viszont jöjjön a mai történet! Jó szórakozást!


Cím: Kötelék

Csapat: Past

Kulcs: Kviddicsedzés, Avada Kedavra

Figyelmeztetések: Esetenként csúnya szavak

Korhatár: 12

A mű rövid tartalma: Attól, hogy egy iskolába járnak, még nem ismerik egymást, főleg, hogy még csak nem is egy házba vannak beosztva. Mi kell ahhoz, hogy két szeparált fiatal végül ne tudjon elszakadni egymástól?



A történet: https://sites.google.com/site/kotelekek/

8 megjegyzés:

  1. Kedves Szerző!

    Az alapötleted klassz, imádtam azt a bizonyos első találkozást! :) Édes volt a kis Remus, ahogy megpróbált kiállni a zaklatások kereszttüzében álló Dora mellett (James feltűnése különösen tetszett; már alapból az a feltételezés, hogy másodévesen is tekintélyt parancsoló a megjelenése ^^), később azonban nem értettem, hogy az eset után miért nem keresték meg egymást, miért nem beszélgettek. Pláne Remus részéről volt különös, hiszen az első perctől kezdve vonzódott a lányhoz – visszahúzódó, szégyellős fiú, igen, de legalább néha-néha odaköszönhetett volna neki vagy ilyesmi...

    Azt viszont nagyon szerettem, ahogy Sirius a Black-családfát nézegette, illetve ahogy Remusnak rögtön eszébe jutott Dora. ^^ Az ezt követő találkozás pedig mindent vitt, remek jelenet volt. :) Mondjuk, azt itt kell megemlítenem, hogy a karaktereket kidolgozatlannak éreztem, a káromkodásokat pedig feleslegesnek: kicsit esztétikusabban és kreatívabban is meg lehetett volna oldani a kifakadásokat.

    Óh, amúgy a kulcsaid alapján (legalábbis az Avada Kedavra miatt) egy komorabb, fordulatosabb műre számítottam, úgyhogy csöppet meglepődtem, mikor a halálos átok csupán egy házi dolgozatban jelent meg. Ám az a rész kiemelkedően aranyos volt, szóval ezzel nem volt különösebb problémám. A nyári szünetben Remus és Sirius párbeszédéért rajongtam, a „Remus, alszol?” kérdéstől - megdöbbentően tekergős lett ^^ -, aztán örültem, hogy Remus elmondta a titkát Dorának a Szükség szobájában. A „szerelmi vallomás” picit erőltetett volt számomra, mármint az a véletlenül kihallgatott beszélgetés, de a sztori befejezése határozottan mosolyogtatóra sikerült. :)

    Nos, mint az a fenti összevisszaságból kiderül, eléggé vegyes érzéseim vannak az írásoddal kapcsolatban. Egyszerűen fogalmazol, ami tulajdonképpen nem baj, habár nekem komolyan hiányzott pár jelző innen-onnan, némi árnyalás, s talán az érzéseket, tájakat is szebben ki lehetett volna fejteni. Ezek miatt kissé kiforratlannak érzem a stílusodat, mindazonáltal leszögezendő, hogy meglátásom szerint a későbbiekben még nagyon kis élvezetes olvasmányokat fogsz kiadni a kezeid közül. ;)

    Adom a pontokat, hogy megkíméljelek a további szövegelésemtől! ^^’’

    Kulcsok: 6
    Szereplők: 6
    Cselekmény: 7
    Tetszés: 7

    Puszi, magas pontokat kívánok! :)
    Miss Kuszaság

    VálaszTörlés
  2. Kedves Író!

    Jaj, ez nagyon édes lett! :D Pont elég volt a vége, pont nem fordult át giccsbe, pont jókor jött az a csók.

    Kulcsok: 8.
    A kviddicsedzés fogalmam sincs hol volt, talán az elején? Az Avadát viszont jól írtad bele, jópofa ötlet, hogy esszét kellett írni róla, és nem használtad a szokott, gyilkos módon. :)

    Szereplők: 9.
    James és Sirius kicsit vértelen volt, általában mozgalmasabbak szoktak lenne, bár az is lehet, hogy Te direkt kerülted a kliséket.
    Remus abszolút karakterhű, Dora is jópofa, habár én konkrétan nem hiszem hogy ilyen koraérett lett volna.

    Cselekmény: 8.
    A kihallgatós rész egy cseppet elcsépelt ötlet, olyan sok műben találkoztam már vele. Ami viszont nagyon tetszett, az elején, ahogy megpróbálja megvédeni a lányt; illetve a levelek, meg főleg a fotók ötlete!

    Tetszés: 10.
    Nagyon tetszettek a poénok, és főként a vége, a takaró alatti rész igen eltalált volt. :D

    Köszöntem, élmény volt, kíváncsian várom a nevedet!!!
    Mariann,
    Kritika Klub tag (Megtalálsz minket a Merengő fórumán.)

    VálaszTörlés
  3. Szia! :)

    Kulcs: 9 pont. Az elején ott volt a kviddicsedzés, de túl nagy szerepet nem kapott, viszont az átok felhasználása találó és érdekes lett, nem erre számítottam, kellemes volt :)

    Szereplők: 10 pont. Nekem tetszett mindegyik. Igazából ehhez nem tudok mit hozzáfűzni, meg voltam elégedve mindannyiukkal.

    Cselekmény: 9 pont. Tetszett az egész, ahogy felépítetted, ahogy nem sietted el. Én nem találtam elcsépeltnek azt a kihallgatós jelenetet, sőt, kellett, hogy Remus végre felébredjen, hogy hahó, fogd már meg magadnak a lányt :D Az egy pontot azért vontam le, mert egy utolsó bétázás még ráfért volna a ficre. Nem volt annyira zavaró, de azért akadt benne hiba. Ó és még egy apróságért: én nem hiszem, hogy Sirius ne tudta volna, hogy Tonks a rokona. Ha mást nem, a szülei szapulásként emlegethették volna Andromedáékat, hogy "az a hűtlen kis korcs hozzáment ahhoz a Tonkshoz, bah, fiam, remélem, te nem akarod, hogy ez meg ez meg ez legyen, és így meg úgy, meg fúj..." x"D Szóval érted. Meg ott volt az otthonában a falikárpit, amit persze biztos nem nézegetett Sirius minden nap, de azért láthatta a családfáját, szóval ez itt egy aprócska bakinak tűnt, de nem zavarónak végül is :)

    Tetszés: 10 pont :) Bevallom, most jólesett ez a fic. Kellemes ütemű, nem eltúlzott, finoman bemutatott karakterek és leírás, mindenből annyi van, amennyinek lennie kell, nincsenek felesleges jelenetek, és a kevés párbeszéd ellenére gyönyörű képet kaphatunk a szereplőkről.

    Gratulálok, nagyon szép munka, köszönöm szépen :) Sok sikert a továbbiakban!

    VálaszTörlés
  4. Szia!

    A leírás is és a cím is nagyon találó lett.

    Kulcsok: Az Avada Kedavra, nagyon jó lett, igazából nem gondoltam rá, mint egy esszé-témára, én begyöpösödött maradtam volna nála, mint az átoknál. Viszont a kviddicsedzést nem igazán használtad fel, inkább csak említés formájában, de azért adtam rá pontot, mert azért kvidics mérkőzés, vagyis barátságos játék volt, ami, ha nagyon szigorúan vesszük, még beleférhet.

    Szereplők: Dora és Remus is nagyon cuki karakterek lettek, és tetszett, hogy Jamest és Siriust is belevetted az egészbe – mármint nem csak említésként, de azért jellemzőikkel együtt -. de azért nagyon kis szerencsétlenkedők lettek Remusék, amik már néhol eléggé túlzás volt, legalábbis szerintem.

    Cselekmény: Nagyon jó volt a cselekmény, ahogy szépen lassan összejöttek. Már az első találkozásuk is jó volt, hogy említetted. Viszont az nekem az nagyon furcsán jött le, hogy Sirius nem tudott Andromedaékról, mármint nem tudom, lehet csak én emlékszem rá rosszul – és akkor bocs – de a neve az fenn volt a falon, csak a képe égett ki, ha mégsem, akkor is elrettentő példaként csak említették volna, de ez nem is volt annyira fontos része a történetnek, szóval mindegy is. Igazándiból csak azért adtam 9-est, mert néhol már nagyon túlzó volt, hogy nem jöttek rá, hogy szeretik egymást, vagy hogy nem mertek lépni …

    Tetszés: Nagyon kis aranyos történet volt, őszintén szólva én pöppet hiányoltam egy kis akciót vagy valamit, de egyébként nagyon jó volt.

    Kulcsok: 7
    Szereplők: 8
    Cselekmény: 9
    Tetszés: 9

    Gratulálok! :D
    Puszi: LilyV

    VálaszTörlés
  5. Kedves Író!
    Kedves kis történetet írtál. A szófordulatok és a gondolatok nagyon jópofák voltak, ez adott a történetednek egy egyedi, könnyed hangulatot. A stílusod egy kissé nyers, de sok írással (gyakorlással) nagyon olvasmányos történetek kerülhetnek ki a kezed alól!

    Kulcsok: 8
    Szereplők: 8
    Cselekmény: 9
    Tetszés: 9

    Gratulálok,
    BB

    VálaszTörlés
  6. Kedves Író!

    Olvass, olvass, olvass! Nagyszerű a stílusod, de nagyon érezhető még rajtad a kiforratlanság. Sok-sok olvasással és még több írással igazán jó íróvá válhatsz.
    Sok sikert a továbbiakban!

    Kulcsok: 8
    Szereplők: 8
    Cselekmény: 8
    Tetszés: 8

    VálaszTörlés
  7. Kedves Író! :)

    Most hirtelen csak egy szót tudok erre a művedre mondani, mégpedig annyit, hogy fantasztikus! Egyszerűen nem találok szavakat! :)

    Holnap visszajövök egy hosszabb kritikával, de most egyszerűen nem tudok mit írni, ne haragudj. :D A pontokat viszont megkapod. :)

    Kulcs: 8
    Szereplők: 10
    Cselekmény: 9
    Tetszés: 10

    VálaszTörlés
  8. Szia! Sajnos az egyik bíránk, LuSir nem tudott belépni az oldalra, így nekem küldte el a véleményét. Remélem, nem haragszol, hogy csak most hoztam.

    Kulcsok használata: 9
    Nem volt gond a használatával.
    Szereplők: 8
    Jól kidolgozott szereplőjátékot olvashattam. Dora és Remus vonzalma egész szépre sikeredett. Csak néhol nem elégedtem meg a párbeszéddel, vagy annak leírásával.
    Cselekmény: 8
    Általános cselekménysorozat, amiből egy egész terjedelmes és jó fic lett. Nem sok hibát fedeztem fel.
    Tetszés: 8
    Itt-ott volt némi kivetnivalóm, de a végeredmény, az nem is olyan rossz. Gratulálok!

    VálaszTörlés